9 mail kampaní, které musíte mít

Nástroje pro e-mailový marketing nabízí různé stupně automatizace. Jestli chcete zjistit, který vám s přípravou a rozesíláním kampaní pomůže nejvíce, podívejte se na porovnání e-mailingových nástrojů na mailujeme.cz.

Emailingové marketingové kampaně založené na chování uživatelů mohou rychle zvýšit tržby Vašeho e-shopu. Existují různé způsoby, jak zvýšit lifetime value vašeho zákazníka. S různými druhy automatizací, se kterými se v dnešní době setkáváme, je jednodušší se spojit s vaším zákazníkem.

Pokud víme, jak se zákazník chová, tak se s ním můžeme spojit ve správný čas. Nastavením triggerů dostanete Vaší nabídku správnému člověkovi ve správný čas, což je klíč k efektivnímu marketingu.

9 emailingových kampaní, které byste měli implementovat do vašeho e-shopu

  1. Opuštěný košík
    1. Úvodní (za 30 minut po opuštění košíku)
    2. Časově omezený slevový kupón (další den)
  2. Potvrzení/Poděkování (po dokončení nákupu) – Uvést, že jste nápomocni u nově zakoupeného produktu, odkaz na blog, odkaz na poradnu atp.
  3. Cross sell/upsell po zakoupení (1 týden)
  4. Požadavek na recenzi, zpětnou vazbu atp. (Záleží na rychlosti dodání)
  5. Reaktivace neaktivních zákazníků (záleží na typu produktu, který prodáváte, minimálně 90 dnů)
  6. Odměňovací email
    1. Dosažený určitý počet nákupů
    2. Dosažení určité útraty
  7. Události
    1. Narozeniny, svátky atp.
  8. Speciální nabídky
  9. Obecný newsletter

1. Kampaň na opuštění košík

Ve snaze získat zákazníka zpět zašlete zákazníkovi email do 30 minut po opuštění košíku, kde mu připomenete, že má nezaplacené produkty v košíku.  Pokud zákazník pouze zapomněl dokončit objednávku nebo byl vyrušen, tento email ho přivede zpět k dokončení objednávky.

V případě, že stále nedokončí objednávku, zašlete mu email o 24 hodin později a připomeňte mu objednávku znovu. Tentokrát mu, ale přiložte kupon, který expiruje do 24 hodin.  Kupón ho motivuje k nákupu věci, kterou chtěl, ale z nějakého důvodu se nerozhodl. Expirující nabídka pobízí k tomu, aby byla objednávka dokončena co nejdříve.

2. Potvrzovací/Děkovací  email

Dalším běžným druhem emailu, který odesíláte je potvrzovací a děkovací email. Pokaždé, když zákazník vytvoří objednávku, musíte mu zaslat detail jeho objednávky a poděkovat mu za to, že je váš zákazník.

Můžete mu, ale nabídnout více. Přidejte v emailu odkazy, které mu pomohou s jeho novým produktem, odkazy na blog, kde se dozví jak použít nový produkt nebo video návod. Zákazníci budou mít dobrý pocit ze spojení s vaším e-shopem a budou se vracet na další nákupy.

3. Cross sell/Upsell email po zakoupení

Cross  sell/Upsell je další skvělý způsob, jak udělat další prodej u současného zákazníka. Na základě předchozí objednávky, odešlete zákazníkovi email o pár dní později a nabídněte mu zboží, které by ho mohlo zajímat.

4. Požadavek na zpětnou vazbu

Kdy budete odesílat tento druh emailu, záleží na vašem dopravci a rychlosti dopravy. Musíte počkat do té doby, než budete vědět, že uživatel již obdržel produkt a měl nějaký čas na vyzkoušení. Zpětná vazba od zákazníků může posunout vaše podnikání. Mimochodem, víte o službě Balíkobot.cz, která vám šetří čas při expedici balíků?

Recenze na produkt

Použijte tuto příležitost pro získání recenze na produkt. Recenze ve vašem obchodu vám pomůže ve více směrech.  Za prvé, důkaz od jiných zákazníku, že daný produkt bude přínosem i pro další zákazníky a usnadní jim rozhodování při koupi. Další výhoda je, že Google má rád recenze produktů a používá strukturované úryvky (rich snippets) pro různé typy obsahu, v tomto případě pro produkty.

Zpětná vazba na zkušenost z nákupu

Nepožadujte pouze recenze na produkt, ale zkuste zjistit, zda existují možnosti, jak zlepšit váš prodejní proces. Zeptejte se vašich zákazníků v krátkém dotazníku, jakou měli zkušenost z nákupu a jestli je něco, co by rádi změnili. Nejspíš neuděláte vše, co vám napíšou, ale je to dobrý způsob jak být v kontaktu s vaším zákazníkem.

5. Reaktivace neaktivních zákazníků

Nezoufejte, pokud nějaký uživatel nereaguje na vaše newslettery. Dokud se neodhlásí z vašeho odběru, tak máte pořád šanci ho přitáhnout zpět.

Načasování pro zaslání reaktivačního emailu záleží hlavně na druhu výrobku, který prodáváte a na oboru ve kterém se pohybujete. Nedoporučujeme vám, ale zasílat dříve než po 90 dnech. Pokud ani po zaslání reaktivačního emailu nereaguje, tak ho smažte z databáze.

6. Odměňovací emaily

Odměňovací a věrnostní programy jsou velmi populární, protože zákazníky motivují více nakupovat (častěji a nebo větší množství). Pokud nemáte nastaven oficiální věrnostní nebo odměňovací program, tak můžete zasílat odměňovací emaily zákazníkům, kteří nakupují často nebo pokud utratili určitou částku.  Můžete tím také překvapit zákazníky, kteří nejspíš nějaký bonus za svoje nákupy ani nečekali.

Tyto emaily můžete nastavit na základě počtu objednávek, které zákazník udělal, počtu produktu, které zakoupil nebo na výši útraty. Když dosáhne určité hranice, zašlete mu kupón s poděkováním za jeho věrnost.

7. Důležité události

Tento druh emailů záleží na údajích, které o vašem zákazníkovi máte. Můžete zasílat přání k narozeninám (narozeninový slevový kupón), svátku atp. Díky těmto emailům v zákazníkovi vyvoláte osobnější vztah s vašim e-shopem.

8. Speciální nabídky

Speciální nabídky mohou přinést spoustu objednávek a návštěvníků. Jsou 2 způsoby, jak odesílat speciální nabídky:

  1. Zašlete speciální nabídku, pokud vám běží obecná promo kampaň na váš eshop. Když promujete něco na vašem webu, na sociálních sítích, v PPC kampaních, tak také pošlete nabídku na vaši emailovou databázi.
  2. Jiný způsob zaslání speciální nabídky je založen na správném načasování. Ne každého zajímají nové produkty ve stejný čas. Pokud například můžete určit, že po 90 dnech je nejlepší čas pro vyvolání zajmu (testujte a měřte nejlepší čas pro váš obor), tak můžete zaslat opožděně speciální nabídky založené na datu z předchozího nákupu.

9. Obecný newsletter

Obecný newsletter je dobrý způsob, jak dát zákazníkovi vědět o nových produktech, novinkách ve vašem e-shopu a novinkách na trhu.  Zaslání personalizovaného emailu může pomoci budovat vztah s vaším zákazníkem a vašim e-shopem.

Newsletter je dobré místo pro promování oblíbených produktů, nového zboží, které máte právě na skladě.  Nedoporučuje tyto emaily zasílat moc často, abyste vaše zákazníky nezahltili a aby se nezačali odhlašovat z odběru.

Používáte nějaké z výše zmíněných mailingových kampaní? Jaké další kampaně používáte? Budeme rádi, když nám sdělíte vaše zkušenosti a zpětnou vazbu v komentářích.

Než začnete odesílat vaše mailingové kampaně, přečte si rady z článku E-mail od A do Z od Next Vision.

Zdroj: http://tresnicmedia.com/9-must-have-ecommerce-email-marketing-campaigns-based-on-behavior/