Srovname.cz je třetí největší český srovnávač zboží. Ondřej mi prozradil, že mnoho e-shopů neumí plně využít potenciál Srovname.cz, a proto na něj zanevřou. V rozhovoru padlo několik tipů, jak to změnit.
Závěry z loňského roku, co se změnilo?
Vzrostl nám počet platících e-shopů. Aktuálně jich máme cca 2 000. Také se mnohem více věnujeme stálým klientům. Letos chceme spustit responzivní design, jehož vývoj jsme započali loni.
Spojili jste se s Kupnajisto.cz, jaký to má přínos pro e-shopy?
Kup Najisto je forma odložené platby. To znamená, že zákazník zaplatí za zboží v průběhu 14 dnů od převzetí. E-shop samozřejmě obdrží peníze od Kup Najisto ještě dřív, než je zákazník reálně zaplatí. Kup Najisto si z každé takto uskutečněné objednávky bere provizi. Navíc ještě e-shopům Kup Najisto přispívá na marketing tím, že jim lehce nadhodnocujeme cenu prokliku na Srovname.cz.
Jakých nejčastějších chyb se e-shopy dopouštějí při inzerci na Srovname.cz?
První chybou je to, že nepracují s kampaní. Prostě si zaplatí kredit a nenastaví si ceny za prokliky v rozhraní Srovname.cz (přes XML feed lze biddovat pomocí tagu TOLL.). Máme ověřeno, že e-shopy, které pracují s cenou za proklik, mají nárůst návštěvnosti.
Jak na efektivní bidding?
Prvním předpokladem je s biddingem vůbec začít (bidding – nastavování a řízení ceny za proklik). Což mnoho e-shopů stále nedělá. Je vhodné použít odlišné ceny za proklik (CPC) jak na hlavní kategorie zboží, tak na podkategorie. Vždy je nutné vzít v úvahu důležitost sortimentu a podle toho nastavit i bidding. Biddovat u nás mohou všechny e-shopy bez rozdílu. Nemáme žádné restrikce či podmínky pro zapojení do biddingu.
Co plánujete pro rok 2016?
Určitě chceme posilovat výsledky Srovname.cz v přirozeném vyhledávání. To stejné platí i pro PPC kampaně.
Jak vidíte budoucnost srovnávačů zboží?
Za nás to vidíme tak, že určitě v čase dále porostou.