Kasa.cz je internetový obchod, který nabízí široký sortiment produktů od parfémů až po elektro. Funguje už od roku 1999 a patří do skupiny nákupních portálů, které provozuje společnost HP TRONIC Zlín. Jedná se o tu samou společnost, která vlastní také Euronics, Hej, Etu a další.
Srovname.cz je srovnávací server. Dokáže porovnat ceny téměř všeho, třeba mobilních telefonů nebo dětských kočárků. Už deset let pomáhá lidem najít tu nejvýhodnější variantu produktu, který zrovna potřebují.
Cíle
- Zefektivnění kampaní na základě navýšení bidů
- Navýšení počtu nákupů a tržeb za dodržení stanovených maxim 4 a 6 % PNO
Průběh
Během roku 2016 jsme připravili dva nezávislé testy, kdy jsme navýšili PNO u velkých spotřebičů z 2 % na 4 % a u malých spotřebičů z 3 % na 6 %. Toto navýšení jsme provedli v obou obdobích. U většiny produktů se cenová nabídka e-shopu Kasa.cz zobrazovala na první pozici.
Výsledky
V obou obdobích jsme navýšili PNO u velkých spotřebičů na 4 % a u malých spotřebičů na 6 %.
1. období navýšení (13.6. – 30.6.)
Velké spotřebiče
V této kategorii narostl počet nákupů o 230 %. Zároveň došlo k navýšení v počtu položek u objednávek (o 340 %) a v tržbách (o 252 %). Změny v procentech si můžete prohlédnout v prvním grafu.
Malé spotřebiče
U malých spotřebičů jsme zaznamenali nárůst objednávek o 50 %. Počty položek u objednávek stouply o 80 %, tržby pak o 242 %. Nárůst v procentech zachycuje graf číslo 2.
2. období navýšení (17.10. – 30.11.)
Velké spotřebiče
Během druhého období došlo k ještě většímu nárůstu a to ve všech sledovaných oblastech. Počet nákupů vzrostl o 606 %, počty položek u objednávek o 589 % a nakonec samotné tržby stouply o 648 %. Situaci v procentech popisuje graf číslo 3.
Malé spotřebiče
Také u malých spotřebičů došlo k výraznému posunu. Množství nákupů se navýšilo o 721 %. Počet položek u objednávek vzrostl o 760 %. Tržby stouply o 967 %. Změny v procentech zachycuje poslední graf.
Vyjádření
„Optimalizace kampaně se opravdu povedla. A to i přesto, že výsledky za druhé období částečně zkreslují Vánoce a další podpůrné akce, které navýšení pomohly,“ komentuje Pavel Kročák, obchodní ředitel Srovname.cz.
„Portál Srovname.cz využíváme od jeho začátků a kampaně nám vždy dobře vycházely. Stejně tomu bylo i tentokrát, když jsme se rozhodli vyzkoušet test. První výsledky byly dobré, tak jsme jej zopakovali. Stanovili jsme si hranice 4 % a 6 % PNO. Výsledky druhého testu byly nad našeho očekávání, bidovat proto budeme i nadále,“ hodnotí Petr Metela, marketingový specialista e-shopu Kasa.cz.
Aktualizováno 21.3.2017: Metodika měření konverzí – Uvedená data o konverzích jsou očištěna o stornované objednávky a vratky.
Případová studie v grafické podobě
Všechna data jsou volně k užití s uvedením zdroje Srovname.cz. Pokud byste chtěli studii v jiném formátu, tak nás neváhejte kontaktovat.