Statistiky hovoří jasně – Black Friday je na vzestupu. Jak vypadají konkrétní čísla v České republice? Loňský rok nám ukázal, že během Black Friday národ utratil téměř sedm miliard korun! Podívejte se s námi na fascinující čísla a trendy nakupování v tomto období největších slev, které vyvolává v e-commerce nevídaný zájem. A jak to vypadalo u nás na Srovnáme.cz?
Málokterý e-shop překvapí, že je listopad nejrušnějším měsícem v roce. Black Friday je často spojován s nákupem dárků a e-shopům přináší zdaleka největší část zisků. V České republice se zapojuje do této akce každoročně okolo 60 % obchodníků a jejich počet neustále roste!
Jak si vede Black Friday v číslech?
- 20 % zisků z celého roku připadá právě na listopadový měsíc,
- 6,6% celkových ročních tržeb generuje Black Friday,
- 3 – 4 produkty v průměru nakoupí jeden spotřebitel,
- 93 % Čechů ví, co to je Black Friday,
Slevové akce během “Černého pátku” využívá zhruba 67 % Čechů, přičemž se slevy pohybovaly v průměru okolo 15 až 30 %.
Jak je na tom Srovnáme.cz a jaké je očekávání?
I pro e-shopy na Srovname začínají největší žně. Navzdory některým negativním ukazatelům na české e-commerce očekáváme rekordní nárůst přivedeného obratu našim partnerským e-shopům. Nákupy dárků jsou v plném proudu. V loňském roce se během listopadových výprodejů zvýšila poptávka po dárcích pod stromeček o téměř 237% ve srovnání s běžnými dny v roce.
Listopad loňského roku ukázal výrazně zvýšenou poptávku po dobíjení kreditů. Během tohoto měsíce jsme se dostali na velmi zajímavé hodnoty růstu:
- o 25 % vyšší počet objednávek na dobití kreditu,
- o 27 % vyšší celková hodnota objednávek za kredity,
- celkový PPC obrat Srovname vzrostl o téměř 30 %!
Zkusili jste využívat Srovnáme.cz?